Заняття музикою для підлітків

Дорослі діти – це веселий та відчайдушний період життя чи все-таки непростий на випробування час.

Підлітковий вік вважається дуже важким для батьків, вчителів та самої дитини. Бо в цей час відбувається формування особистості, знаходження свого “я”, виникнення проблеми вибору та становлення в суспільстві (оточенні). Кожен проходить цей період по-своєму (тихо та непомітно, бурхливо та захопливо, емоційно).

Здавалося б, до чого тут навчання музиці? Вивчення музичного мистецтва?

Все ж таки музика відіграє важливу та корисну роль в житті кожної людини. А в цьому віці й взагалі.

По-перше, це гарний спосіб скинути свої емоції, енергію при грі на інструменті. Звичайно, це буде не легко. Бо напевно всі чули, як хтось зі знайомих колись “кинув” музику через небажання вже нею займатися. Але якщо сумлінно працювати, то яскравий результат не омине Вас.

По-друге, дуже часто нам не вистачає посидючості в будь-якій справі. Заняття музикою розвиває цілеспрямованість, терпіння та концентрацію, що дуже може допомогти в дорослому житті.

По-третє, дуже важливою частиною музикування являється співпраця вчителя та батьків. Підтримка та натхнення, що потребує дитина, є невід’ємною частиною творчого розвитку.

І на останок, це хобі може стати Вам в нагоді впродовж всього життя. Тому варто починати займатися музикою в будь-якому віці.

Маленькі непосидьки та гра на фортепіано

Як часто ми чуємо від батьків: «Він такий малий, він зовсім не сидить на одному місці, що з ним робити, це вихр, а не дитина».
Маємо для батьків чудову рекомендацію – заняття з фортепіано.
Що отримає дитина від цього? Дуже багато корисного та пізнавального
Познайомиться з музикою, почне вчити нотки, та й найголовніше буде грати на такому великому і гарному інструменті.

В нашій школі комплексний підхід до уроку, тому нудно не буває нікому.

  • Ми слухаємо музику- вивчаємо настрій, швидкість, динаміку, композиторів, історію;
  • Граємо в різні ритмічні ігри використовуючи інструменти, такі як бубни, ксилофони, трикутники та інші.
  • Граємо поступово вивчаючи нотки на фортепіано по збірникам, які так дбайливо складені Мариною Москалець.
  • А ще малюємо і розмальовуємо наші нотки.

Результат незабариться себе чекати. Поліпшення концентрації уваги, розвиток психоемоційного стану, розвиток мовлення, дрібної моторики, логічно- математичних здібностей, координації рухів та покращення пам’яті – це все отримає дитина на заняттях.

Таким чином з комплексним підходом наші непосидьки стають дуже уважними , зосередженими та зацікавленими учасники цього процесу, а наші, закохані у свою справу, педагоги допомагають їх направити

Як покращити запам’ятовування нотного тексту?

Музикантам часто доводиться виступати перед публікою. Щоб почуватися легко і вільно під час виконання, бажано знати твір напам’ять. Гра без підгляду в ноти звільняє вас за інструментом, дозволяючи зосередитись на техніці виконання.

Як вивчити музичний твір напам’ять? Існують деякі правила, які допоможуть вам.

  • Повільно зіграйте кілька разів те, що ви маєте намір вивчити. Не звертайте увагу на труднощі та зупинки, що виникають – на даному етапі важливо охопити твір цілком і дати йому відобразитися у вашій голові. Якщо твір великий, зупиніться на його невеликій частині.
  • Розберіть важкі місця, щоб зрозуміти їхню структуру в деталях. Розділіть твір, який вивчаєте, на умовні логічні відрізки, намагайтеся запам’ятати їх послідовність. Це дозволить не тільки розібрати структуру твору та зрозуміти його, але й покращить реакцію під час виконання музичних композицій.
  • Спробуйте перенести твір (або його частину) на інструмент. Це варто робити поступово, не поспішаючи, намагаючись якнайменше підглядати в ноти.
    Вивчивши твір напам’ять, необхідно регулярно повторювати його для міцного закріплення в пам’яті.
  • Варто розуміти, що наша пам’ять не безмежна і часто мозок втрачає ефективність через перевтому. Не можна вимагати постійного напруження функцій запам’ятовування, адже це може нашкодити організму та викликати емоційне вигорання.
  • Відкладіть твір, який вчите, на день. Згадуйте його лише подумки, а якщо у вас буде якась прогалина, просто подивіться ноти. Лише наполеглива, але правильно організована, кропітка праця над собою дозволить вам розвинути музичну пам’ять і стати успішним виконавцем.

Поява сучасної класичної гітари

Одним з перших реформаторів будови гітари є Антоніо де Торрес (1817 -1892) який почав займатись виготовленням гітар в 1850-х роках та успішно експериментував у пошуках ідеальних пропорцій в будові інструменту.

  • Так ним був збільшений корпус гітари, який став більш об’ємний та широкий.
  • Встановилась довжина вібруючих частин, які також збільшились в розмірах, довжина грифа продовжувалась до резонатора,таким чином
    збільшивши кількість ладів.
  • Встановилась сучасна система кріплення струн до деки, збільшена кількість пружин в середині деки (їх кількість досягала 7 штук).
  • Інструмент набув повністью сучасного вигляду. Всі ці зміни
    дозволили інструменту здобути округле, об’ємне, чисте звучання, збільшити гучність самого інструменту, що дозволяло конкурувати з іншими інструментами того часу, та якого було достатньо щоб заповнити концертний зал.

Всі ці зміни дозволили гітарним виконавцям експериментувати зі звучанням. З’являються такі прийоми звуковедення як вібрато, часто почали використовувати глісандо та флажолети.Також збільшення корпусу дозволило тримати праву руку з опорю на ліктьову частину, та повністью
відмовитись від опирання мізинця на деку.

Окрім того в гітарних творах починають з’являтись мелізми, які видобувались за допомогую висхідного та нисідного прийому лігато, який з появою більш вдосконаленого інструменту,
дозволяв цим прийомам прослуховуватись та не глушити звучання головного звуку.

Дізнаватись ще більше цікавої інформації можна на наших уроках. Поспішіть записатися на пробне заняття вже сьогодні.

Музика надихає

На сьогоднішній день складно будувати та планувати майбутнє. Останнім часом в мережах постійно проявляється така думка – “робити зараз і сьогодні, немає часу відкладати на завтра”.
Музикування дає змогу відволікатися від життєвих реалій та поринати в інший всесвіт, в якому вже Ви є господарем.

Українські пісні, гімн нашої країни стають все більш популярними. Напевно в кожного виникає бажання навчитися їх грати власноруч. Велика кількість аранжувань, доступних та нескладних версій вже доступні для наших учнів. При цьому учень може як інструментально заграти улюблену мелодію, так і заспівати в супроводі фортепіано або гітари. Бо більшість мега популярних на сьогодні пісень дуже легко та гарно звучать саме на цих музичних інструментах.
А викладач допоможе ще більше втілити Вашу мрію в реальність.

Якщо Ви досі сумніваєтесь, чи потрібно дитину віддавати на музику, не зволікайте. Це завжди буде лише в плюс її розвитку. Це час, коли людина відволікається, лікується музикою, переносить свої емоції на чорно-білі клавіші. Це гарний спосіб розслабитись та відчути як Ви власноруч робите мистецтво!

Коли постійний стрес заповнює наш простір, музика здатна викликати у дітей веселий настрій, сконцентрованість уваги та вдосконалення пам’яті.

В чому секрет успішного розучування музичного твору вдома?

Новий музичний твір – це завжди захоплююче і цікаво. Але часто буває так, що всплеск ентузіазму після прослуховування твору на уроці вдома враз зникає. Це пов’язано з тими труднощами, що виникають в учня в процесі самостійного розбору нотного тексту вдома.
На уроці завжди допомагає вчитель, а вдома сам на сам з великою кількістю нот виникають страхи і невпевненість.
Не треба боятися складностів, адже складне, згідно законам логіки, складається з простого.

  • Тому і сам процес розучування твору треба розділити на прості етапи. Про які зараз і поговоримо.
    Знайомство з текстом.
    Після виконання твору педагогом ви вже маєте уявлення про характер твору та його стиль. Починати розбір твору маємо з ключових знаків та розміру. І непогано було б ще й звернути увагу на заголовок та прізвище композитора, що причаївся в куточку нотного листка.
  • Якщо можете відразу спробувати зіграти двома руками, то не бійтеся це зробити. Адже це Ваше перше особисте знайомство з твором. І навіть якщо були помилки у виконанні – нічого страшного, адже в подальшому Ви будете працювати над текстом більш прискіпливо і уважно. А зігравши двома руками вперше – це, наче “обійти свої майбутні володіння з ключем в руках” та намітити об’єм роботи.
    А в подальшому розглядаємо текст “під лупою”, розбираючи його окремо кожною рукою.
  • Діліть весь нотний текст на маленькі фрагменти, і працюйте над ними. Чим складніше твір, тим меншими мають бути частини, що вимагають детального відпрацювання. “Споживайте” твір маленькими шматочками, смакуючи і “розжовуючи” кожен фрагмент або мотив:) І не соромтеся повторити складний пасаж 50 разів, якщо потрібно. Це тільки пришвидшить опанування матеріалу.
  • Особливу увагу слід приділити АПЛІКАТУРІ ( порядок пальців)! Це головна передумова успішного засвоєння нотного тексту! Її треба вивчити майже напам’ять навіть на етапі розучування тексту. Інакше всі ваші старання будуть марними, і замість одного вечора Ви будете запам’ятовувати текст три місяці, у разі ігнорування правильної аплікатури, що вказана редактором.
  • Збираємо ціле з фрагментів.
    Після того, як ми вивчили партію правої і лівої руки окремо, і вже впевнено граєте текст, можемо нарешті спробувати з’єднати обидві партії. Але знову керуємося правилом поступовості! Граємо фрагментами або частинами, спочатку в повільному темпі, а у разі успішного виконання – у готовому темпі, що рекомендує автор. Але знову таки – фрагментами.

Чого слід уникати в процесі вивчення тексту.
Приступаючи до самостійної роботи над нотним текстом учень може допустити помилки. І це нормально. Адже вчитель на уроці все виправить. Але слід уникати повторення цих помилок в подальших заняттях вдома. Адже завчені помилки виправити дуже складно. Тому, граючи твір від початку до кінця, не можна “вимикати” голову і не помічати помилок. Не слід захоплюватися недосконалим програванням, так як неминучі при цьому недоліки ( непопадання на клавіші, зупинки мимоволі, ритмічні помилки) можуть з часом закріпитися.

Не бійтеся знайомитися з новими творами, адже це Ваші маленькі відкриття, досвід та власна перемога! Поповнюйте свій музичний репертуар новими захоплюючими творами!
І пам’ятайте: дорогу здолає той, хто йде!

Чим корисні заняття музикою

Діти за своєю природою емоційні. Є активні: усіх на вуха поставлять, не знають, як проявити емоції. А є спокійні, такі собі тихоні. Але це не означає, що ця дитина нічого не відчуває. Тому музика – це інструмент, через який діти вчаться висловлювати свої емоції.

Спів, ритм, танці. Концентрація, дрібна моторика, тренування для мозку. Музика розвиває і надихає.

Відкрити, захопити, надихнути – важлива особистість педагога

Музика дає стимул для звукової обробки. А це важливо для навичок читання, розвитку мови та успішного спілкування.

Музика має сильний вплив на мозок і на організм, тому що в її основі – ритмічна структура.
У нас в організмі є багато систем, які ритмічно працюють – серце, дихальні і мозкові хвилі. Тому музика безумовно взаємодіє з ритмічними процесами людини.

Під час гри на музичному інструменті задіяні різні ділянки мозку, які між собою активно взаємодіють.

Ми залучаємо зір – дивимось ноти, слух – слухаємо те, що граємо. При цьому задіяна дрібна моторика.

Важливо творити, чути, відчувати, робити, грати на інструментах, співати, складати музику, аранжувати, висловлювати думки, танцювати, рухатись, а також знати… Але в центрі уваги – співпрацювати та переживати життя через музику.

10 причин для чого вам потрібна музика

Торкаємося пальчиками клавіш фортепіано і не підозрюємо, що запускаємо процеси розвитку культури мовлення. Все, чим ми себе оточуємо та чим займаємося, впливає на наше життя. Особливо музика!
1. МУЗИКА- це світ емоцій, вона здатна викликати посмішку, сльози, хвилювання. Розвиток емоційного стану є надзвичайно важливим для кожної людини. Заняття музикою дають змогу прожити різні емоції та розкрити своє внутрішнє ” Я”. Під час прослуховування та виконання музичних творів у нас змінюється серцебиття, ми на фізичному рівні здатні відчувати емоції, які несе в собі певний твір.
2. МУЗИКА тренує наш мозок- вчить концентруватися, зосереджуватися на конкретній думці, абстрагуватися від усього зайвого. Крім того, музика вчить звертати увагу на деталі- який звук вищий, нижчий, довший, коротший. Це своєрідна підготовка дитини до письма, читання, до майбутньої когнітивної роботи. Дослідження показали, що кожного разу, коли ми граємо на музичному інструменті, в мозку ніби вибухає феєрверк, відбувається справжній фестиваль. Гра на інструменті задіює всі його зони одночасно, особливо зорову, слухову та моторну зони кори. Тому музиканти мають надзвичайно хорошу пам’ять і структурне мислення.
3. МУЗИКА виховує характер. Так як займатися грою на музичних інструментах потрібно регулярно, це чудово виховує волю та дисципліну. Звісно, маленьким виконавцям не обійтися без підтримки батьків, завдання яких- мотивувати та стимулювати на шляху до досягнення цілі.
4. МУЗИКА має багато спільного з іншими дисциплінами. Наприклад, математикою. В нотах є багато речей, які потрібно рахувати- апплікатура, розмір музичного твору, п’ять лінійок нотного стану, такти, тривалості нот і пауз, темпові позначення. Згадаймо двох визначних фізиків- Альберта Ейнштейна та Макса Планка.
Ейнштейн чудово грав на скрипці, а Планк зміг би стати відомим піаністом- віртуозом. “Якщо ви бажаєте, щоб ваші діти зробили перший крок до Нобелівської премії, навчайте їх “Музиці” ( Михайло Казінік).
5. МУЗИКА розвиває мовлення. У будь-якому творі музична мова завжди наповнена фразами, реченнями, комами, крапками, знаками питання та оклику. Не секрет, що музикантам краще вдається говорити, писати, легше засвоювати граматику та іноземні мови.
Зокрема, діткам, які мають логопедичні проблеми, наполегливо рекомендують займатися вокалом та грою на музичних інструментах. На кінчиках пальців знаходяться нейронні закінчення. Торкаючись клавіш чи струн інструментів, ми їх постійно стимулюємо, розвиваючі дрібну моторику, що контролюється обома півкулями мозку. Таким чином, моторика має прямий вплив на розвиток мозку, особливо на ті його механізми, що відповідають за мову.
6. МУЗИКА розвиває інтелект. При виконанні музичного твору музикант свідомо знаходиться у трьох часових вимірах- пам’ятає про минуле ( те, що прозвучало), контролює теперішнє і вже передчуває майбутнє. Намагаючись досягти цілісності музичного твору, донести закладений в нього зміст, виконавець одночасно контролює текст, форму, темп, ритм, динаміку, тембр, гармонію.
7. МУЗИКА розвиває креативність. Без фантазії неможливий процес творення. А під час слухання чи виконання музики ми можемо уявити що завгодно- бурхливе море, заметіль, місячне сяйво, навіть хліб з маслом! До речі, існує твір під назвою ” Das Butterbrot”( авторство приписують В. Моцарту), в якому композитор імітує процес намазування масла на хліб.
8. МУЗИКА виховує емпатію- вчить співчувати та співпереживати. Музикою ми сміливо можемо сказати те, що не наважуємося промовити словами.
9. МУЗИКА і комунікація. Музичні заняття в оркестрі та хорі розвивають навички роботи в команді. Адже ми вчимося слухати і чути не лише себе, але й інших.
10. МУЗИКА розвиває всі необхідні навички, які дає нам сучасна школа! Але музика робить це на іншому матеріалі, тому і результат досягається набагато швидше і глибше пропрацьовується!

Все це та багато іншого на уроках гри на фортепіано у нашій Сімейній музичній студії “Грати легко”.

Поради батькам як позбавити дитину страху перед сценою

  • Не змушуйте дитину без її волі виступати перед незнайомими людьми.

  • При кожному виступі Ви повинні бути поруч.

  • Влаштовуйте частіше вдома показові виступи, щоб бабусі, дідусі, сестри були першими глядачами. Ви аплодуйте дитині і робіть якісь подарунки.

  • Поясніть дитині, що хвилюватися перед виступом це нормально. Просто хай зробить кілька глибоких вдихів та видихів. Нехай замість повної зали людей представляє маму та тата.

  • Налаштовуйте дитину на успіх. Скажіть їй, що Ви поряд, що завжди допоможете.

Виконуйте ці поради, і з часом ви досягнете своєї мети – дитині сподобається виступати на публіці.

До зустрічі на концертах у студії “Грати легко”

7 причин займатись музикою

1. Грати – це слідувати традиції. Музиці навчали всіх аристократів, українських та європейських. Музикувати – це блиск, блиск і шик, апофеоз світських манер.      

2. Музичні заняття виховують волю та дисципліну: займатися на інструменті треба постійно, регулярно та без перерв. Майже з тією ж завзятістю, з якою чемпіони тренуються у спортзалі та на ковзанці. Але на відміну від героїв спорту, граючи на роялі, не можна зламати ні шию, ні ногу, ні навіть руку. Музика – це виховання характеру без ризику травми: як добре, що таке можливо!  

3. Займаючись музикою, дитина розвиває математичні здібності. Вона просторово мислить, потрапляючи на потрібні клавіші, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам’ятовуючи нотний текст, і знає, що у музичній п’єсі як у математичному доказі: ні зменшити, ні додати!      

4. Музика та мова – близнюки-брати. Вони народилися слідом один за одним: спочатку старший – музика; потім молодший – словесна мова, й у мозку вони продовжують жити поруч. Ті, що грають і співають, краще говорять і пишуть, легше запам’ятовують іноземні слова, швидше засвоюють граматику. Меломани-літератори Стендаль, Жан-Жак Руссо, Ромен Роллан, кожен з яких знав не одну іноземну мову, рекомендують усім майбутнім поліглотам музику.      

5. Музика структурна та ієрархічна: великі твори розпадаються на менші частини, які у свою чергу діляться на невеликі теми та фрагменти, що складаються з дрібних фраз та мотивів. Стихійне розуміння музичної ієрархії полегшує розуміння комп’ютера.      

6. Заняття музикою привчають «включатися за командою». Музиканти менше бояться страшного слова deadline – термін здавання роботи. Музичні заняття у дитинстві – це максимальна витримка та артистизм на все життя. Становище артиста на сцені привчає до максимальної готовності і дитина з таким досвідом не завалить серйозний іспит, інтерв’ю при прийомі на роботу і відповідальну доповідь.       

7. I, нарешті, музика – найкращий шлях до успіху. Не дивно, що музичним минулим відзначено багато знаменитостей: – Агата Крісті свою першу розповідь написала про те, чому їй важко грати на фортепіано на сцені; – Кондоліза Райс, навпаки, найбільше любить грати на публіці у своїй сліпучій концертній сукні, – Білл Клінтон упевнений, що без саксофону ніколи не став би президентом.

І у нас є як мінімум 7 причин наслідувати їх приклад